تاریخچه وجود حشرات و مشخصات آن ها

در مقاله های قبلی در ارتباط با انواع حشره کش ها معایب و مزایا آنها مطاله کردیم. خارج از لطف نیست اگر به نحوه زندگی حشرات بپردازیم و اطلاعاتی راجبشون کسب کنیم.

حشرات حدود بیش از ۴۰۰ میلیون سال روی زمین، قبل تر از وجود انسانها زندگی میکردند. حدود 75٪ از حیوانات جهان را حشرات تشکیل می‌دهند. حشرات در طول زمان تغییرات زیادی کرده اند و برای زنده ماندن خود را با آب و هوای جدید سازگار میکنند‌.

امروزه حدود یک میلیون گونه مختلف از حشرات وجود دارد و دانشمندان روزانه گروه های جدیدی را کشف می کنند،درمیان آنها شایع ترین آنها زنبور عسل،پروانه ها، بیدها

و زنبوران هستند. حشرات دارای اندازه ها و فرم های مختلف بدنی هستند. اکثر آنها بسیار کوچک هستند اما می توانند تا 30 سانتی متر رشد کنند.

عکس انواع حشرات

محل زندگی حشرات

این موجودات در تمامی مناطق جهان زندگی میکنند و با هر نوع آب و هوایی، از جنگل های بارانی گرمسیری تا مناطق قطبی یخی، تا زمانی که می توانند غذا پیدا کنند، زنده بمانند.

اما در اقیانوس حشرات کمی را میتوان پیدا کرد که زندگی میکنند. از آنجا که آنها خیلی کوچک هستند، می توانند در مناطقی زندگی کنند که دیگر حیوانات نمی توانند زنده بمانند، آنها حتی در غارهای زیرزمینی زندگی می کنند.

محل زندگی حشرات

ویژگی های فیزیکی

حشرات در دسته بندی گروهی از حیوانات به نام بندپایان هستند. حشرات فاقد اسکلت هستند، اما پوسته آنها میتواند از آنها محافظت کند. این اسکلت بسیار محکم است و با حشره رشد نمی کند.

هنگامی که یک حشره بزرگ می شود، پوسته خود را باز می کند و یک پوسته جدید توسعه می یابد. حشرات دارای سه قسمت عمده بدن هستند: سر، قفسه سینه و شکم. آنها دارای شش پا و حداقل یک جفت احساس کننده هستند.

ویژگی های فیزیکی حشرات

نوع حفاظت حشرات در مقابل دیگران

در حشرات مختلف راه‌های بسیاری وجود دارد که خود را از دشمنان محافظت می کنند.

۱.تغیر رنگ

بعضی از آنها می توانند با تغییر رنگ خود با محیط اطرافشان هم رنگ شوند.

۲.پوست سخت

حشراتی مانند سوسک، پوسته سختی دارند که از آنها محافظت می کند.

۳.تولید سم

برخی از حشرات با تولید سم و تزریق آن به دشمنان توسط گاز گرفتن یا نیش زدن از خود محافظت می‌کنند. اکثر حشرات تنها زندگی می کنند، اما برخی از حشرات اجتماعی وجود دارند که به صورت گروهی زندگی می کنند.

جنگ حشرات

موریانه ها، مورچه ها و زنبورها نمونه هایی از حشرات هستند که در گروه های هزار و یا حتی میلیون تایی زندگی می کنند که در آن همه چیز سازمان یافته است و هر حشره دارای یک کار خاص است.

در جامعه این حشرات یک رهبر، یک ملکه یا پادشاه، هدایت میشود که دیگران از او تبعیت میکنند. حشرات گیاهان، حیوانات و سایر ارگانیسمها را میخورند. آنها همچنین در حیوانات دیگر زندگی می کنند و از بدن آنها غذا می گیرند. چنین حشراتی انگل نامیده می شوند.

حشرات در منزل

چرخه زندگی حشرات

اکثر حشرات از تخم متولد می شوند. پوشش یا پوسته آنها نمیتواند رشد کند و پس از یک زمان مشخص از آن خارج میشوند. پس از آن بر یک حشره یک پوسته جدید رشد می کند. این فرایند پوست اندازی نامیده می شود. یک حشره می تواند چندین بار پوست اندازی کند تا به صورت یک بالغ کامل رشد کند.

حمل غذا توسط مورچه

این فرایند، از ابتدای خروج از تخم تا تبدیل شدن به یک بالغ، می تواند بین چند روز تا چندین سال طول بکشد. به عنوان یک بزرگسال، اکثر حشرات تنها برای مدت کوتاهی زندگی می کنند. اما تعداد کمی از آنها مانند ملکه کلونی موریانه وجود دارند که می توانند سال ها زندگی کنند.

تا به اینجا به اطلاعات کلی در ارتباط با نحوه زندگی حشرات،حفاظت آنها از خود و اطلاعات کلی راجب آنها بدست آوردیم. در این مبحث به ارتباط حشرات با انسان ها میپردازیم.

مورچه در طبیعت

حشرات و انسان ها

مزایا و فواید حشرات برای انسانها

۱.خوردن حشرات و حیوانات خطرناک

آنها حشرات دیگر و حیوانات خطرناک را می خورند که ممکن است مزرعه ها و محصولات کشاورزی را به خطر بیاندازند.

۲.خوردن فضولات حیوانی

آنها محیط زیست را با خوردن فضولات حیوانی و سایر مواد ناخواسته حفظ می کنند.

چرخه حشرات و پروانه

۳.تولید محصولات ارزشمند

تولید محصولات با ارز مانند عسل و ابریشم تولید می کنند.

۴.رشد گل ها و میوه ها

حشرات به گسترش گردها کمک میکنند از این رو

رشد گل ها، میوه ها و سایر گیاهان به حشراتی بستگی دارند.

۵.منبع غذایی حیوانات دیگر هستند

از سوی دیگر، حشرات منبع مهمی از غذا برای پرندگان، قورباغه ها و دیگر حیوانات هستند.

چرخه زندگی حشرات

حشرات مضر

این نوع حشرات به تعداد خیلی کمی وجود دارند، اما آنها می توانند خسارات زیادی به بار آورند.

بعضی از آنها بیماری را از طریق نیش زدن و گزش مردم پخش می کنند. در مناطق گرمسیری عامل اصلی مالاریا یا طاعون حشرات هستند.

آنها حیوانات خانگی و دیگر حیوانات را زخمی می کنند و به درختان و محصولات کشاورزی آسیب می رسانند.

در این بخش به برخی از حشرات و روش های دفع آنها میپردازیم

چرخه و نحوه زندگی حشرات

هزار پا

قطعا اگر با یک  هزار پای خانگی که کنار مبل یا روی زمین در حال راه رفتن است،مواجه شوید میترسید. اغلب مردم از مواجه با آن وحشت دارند. گرفتن هزار پای خانگی معمولا 15 پا دارد و میتواند 1 تا 3 پا در ثانیه راه برود و این دلیل غیر ممکن بودن گرفتن آن ها است.

معمولا پاسخ رایج به یک هزار پای خانگی منجربه پرتاب کفش می شود ، اما تقریبا مانند هر حشره دیگر، این هزار پا نیز هدفی دارد.

برای رفع این حشرات و مبارزه از امواج فراصوتی استفاده کنید در این روش امواج صوتی ایجاد شده در فـرکانسهای بالاتر از قدرت شنوایی گوش انسان و در محدوده شنوایی جانوران موذی باعث دور شدن آنها از محیط می شود که روشی بدون ضرر و سازگار با محیط زیست می باشد.

کک

اگر توسط کک ها گزیده شده اید در اینجا میتوانید روش صحیح خلاص شدن از این حشرات را در اینجا بخوانید. این کک ها شاید کوچک باشند ، اما جنب و جوش زیاد و گزش دارند ، بخصوص در ماه های گرم سال بسیار زیاد می شوند .

بهترین روش پیشگیری و حفظ حیوانات خانگی تان با درمان های کک هاست. اگر در بدن حیوان های خانگیان کک میبینید و فکر میکنید در بدنشان هست باید بگم که این باور غلط و فقط درصورت عدم رعایت بهداشت این کک ها به وجود می آیند.

حال برای درمان آن داروهای ضد کک هم به فروش می رسد که آسیبی به سگ ها و گربه ها نمی رساند. اما مقصر ورود کک به خانه ها تنها حیوانات خانگی نیستند. کک می تواند در مکان های عمومی و شلوغ از فردی به فرد دیگر، منتقل شود.

کک

برای درمان ریشه ای ابتدا باید بررسی کنید کک از کجا و چگونه وارد خانه شده. به این ترتیب می توانید مشکل را ریشه ای حل کنید. در مرحله بعدی باید با روش های خانگی یا سموم شیمیایی، کک را برای همیشه نابود کنید و در آخر نیز یکبار به طور کامل خانه را تمیز کنید همه ملحفه ها و رختخواب و … باید شسته شود.

تا به اینجا به طور کلی به حشرات پرداختیم و برای مثال دو نوع را ذکر کردیم با ما در مقاله های آینده برای کسب اطلاعات بیشتر جهت شناخت  و راه مبارز با انواع حشرات همراه باشید.

زندگی حشرات

سخن آخر

کالای برق فروغی (شرکت شهاب گستر) بعنوان تولید کننده و عرضه کننده انواع ملزومات برقی مفتخر است اعلام کند که از این پس میتوانید خرید انواع لوازم الکتریکی خود را از طریق سایت کالای برق فروغی انجام دهید.

شما برای مشاهده محصولات دیگر نیز میتوانید به صفحه اصلی فروشگاه مراجعه کنید و اطلاعات محصول را مشاهده و خرید خود را انجام دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

اینستاگرام کالای برق فروغی         آپارات کالای برق فروغی